Tietosuojaseloste

Sampo Oyj (”Sampo”) on sitoutunut suojaamaan sivustonsa käyttäjien yksityisyyttä voimassa olevan lainsäädännön mukaisesti. Tässä tietosuojaselosteessa kerromme

i.            mitä tietoa keräämme sivuston käyttäjistä;
        ii.            mikä on tietojen käsittelyn tarkoitus;
       iii.            millaisia evästekäytäntöjä käytämme sivustolla;
       iv.            miten luovutamme tietoja kolmansille osapuolille; ja
        v.            millaiset ovat sivuston käyttöehdot ja käyttäjän oikeudet.

Tietojen kerääminen ja käsittely

Mitä tietoja keräämme ja miten?

Keräämme tietoja sivustomme käyttäjistä evästeiden avulla (eritelty tarkemmin jäljempänä) sivuston käytön yhteydessä. Keräämämme tiedot eivät ole henkilötietoja.

Tietojen käsittelyn tarkoitus

Tietojen käsittelyn tarkoitus on käyttäjäkohtainen sivuston personointi, sivustoa koskeva analysointi ja tilastointi sekä sivuston kehittäminen evästeiden ja Google Analytics -palvelun avulla.

Evästeiden avulla tietoja kerätään siis vain tilastollisiin tarkoituksiin, eikä tietojen perusteella voida yksilöidä käyttäjää. Evästeiden käytön voi estää milloin tahansa noudattamalla jäljempänä tässä tietosuojaselosteessa annettavia ohjeita selainasetusten muuttamiseksi tai Google Analytics -kävijäseurantapalvelun estämiseksi.

Sammon toimialana on harjoittaa sijoitustoimintaa sekä huolehtia konserniin kuuluvien yhtiöiden keskitetysti hoidettavista konsernihallinnollisista tehtävistä. Sivuston käyttäjien tietoja ei siten kerätä asiakassuhteiden hoitamiseen tai markkinointitarkoituksiin, eikä niitä myöskään luovuteta tytäryhtiöille.

Sivuston kävijäseuranta

Käytämme sivustolla Google Analytics -palvelua. Palvelun avulla keräämme tietoa muun muassa sivuston kävijämääristä sekä kävijöiden käyttämistä selaimista ja päätelaitteista. Näitä tietoja käytämme sivuston sisällön ja teknisten ominaisuuksien kehittämiseen. Sammon Google Analytics -tilillä on käytössä IP-anonymisointi käyttäjien yksityisyyden suojaamiseksi. Google Analytics -palvelussa tiedot säilytetään Googlen kulloinkin voimassa olevien ehtojen mukaisesti.

Lisätietoja Google Analyticsin keräämistä tiedoista ja niiden käsittelystä

Google Analyticsin tietosuoja- ja turvallisuusperiaatteet

Google Analyticsin käytön esto Googlen Opt-out-selainlisäosalla

Evästeet ja niiden käyttö

Eväste on pieni tekstitiedosto, jonka verkkosivuston palvelin lähettää käyttäjän laitteelle sen tunnistamiseksi ja uudelleentunnistamiseksi. Vain evästeen tallentanut palvelin voi käsitellä tai lukea evästeen sisältöä. Evästeiden avulla kerättäviä tietoja ovat muun muassa:

• palveluntarjoaja (operaattori);
  • sijainti (maa, maantieteellinen alue, kaupunki);
  • käyttöjärjestelmä;
  • laite (pöytäkone, tabletti, mobiili), mobiililaitteen malli;
  • selain ja sen kieliversio;
  • näyttötarkkuus (resoluutio);
  • sivuston sivut, joilla käyttäjä vieraili;
  • sivukohtaiset kävijämäärät;
  • aloitus- ja poistumissivut;
  • sivujen latautumisaika;
  • sivustolta ladatut dokumentit (pdf, excel);
  • käyntiaika ja käynnin kesto;
  • käyttäytyminen: uusi vai palaava kävijä, käyntitiheys;
  • sivustolla näytetyt ilmoitukset (evästeilmoitus, vanhentunut selain -ilmoitus); ja
  • tehdyt personointivalinnat (onko toiminnallisuus päällä vai pois päältä).

Tietojen avulla ei voida yksilöidä käyttäjää, eivätkä evästeet mahdollista käyttäjän käyttämällä laitteella sijaitsevien tietojen tarkastelua. Sampo ei luovuta evästeiden avulla kerättäviä tietoja kolmansille osapuolille.

Evästeiden hallinta

Käyttäjä voi estää kaikki evästeet tai osan niistä selainasetuksia muuttamalla. Käyttäjä voi myös poistaa jo tallennetut evästeet, mutta se saattaa johtaa joidenkin sivuston toimintojen toimimattomuuteen. Vaihtoehtoisesti selainasetuksia voi muuttaa siten, että selain ilmoittaa lähetettävistä evästeistä.

Yleisimpien selainten evästeasetusten muuttaminen:

Internet Explorer

Mozilla Firefox

Google Chrome

Safari

Selainten käyttöön liittyvät ohjeistukset löytyvät yleensä selaimen valikosta.

Kolmansien osapuolten evästeet

Tietojen säännönmukaiset luovutukset

Sampo voi luovuttaa keräämiään tietoja Googlelle, muille mahdollisille alihankkijoille sekä viranomaisille kulloinkin voimassa olevan lainsäädännön edellyttämällä tavalla. Lisäksi tietoja voidaan luovuttaa kolmansille osapuolille sellaisessa muodossa, josta yksittäistä käyttäjää ei voida tunnistaa. Tällöin kyse ei ole henkilötiedosta.

Google Analytics -palvelun käyttämisen johdosta osa sivuston keräämistä tiedoista saattaa sijaita EU:n tai ETA:n ulkopuolella fyysisesti sijaitsevilla palvelimilla.

Sivuston käyttöehdot

Käyttäessään sivustoa käyttäjä hyväksyy sivuston käyttöehdot.

Käyttöehdot

Sivuston käyttäjän oikeudet

Evästeiden avulla kerättäviä tietoja käytetään vain tilastollisiin tarkoituksiin, eikä tietojen perusteella voida yksilöidä käyttäjää. Sivuston käyttäjällä on kuitenkin lain nojalla oikeus tarkastaa rekistereissämme olevat itseään koskevat tiedot, oikeus vaatia virheellisen tiedon oikaisua, oikeus tietyissä tilanteissa vaatia tietojen poistoa ja muutoinkin turvautua henkilötietolaissa turvattuihin oikeuksiinsa.

Tietojen antamisesta voidaan periä kohtuullinen korvaus, jos siitä, kun käyttäjä edellisen kerran sai rekisterin tiedot tarkistettavakseen, on kulunut vähemmän kuin yksi vuosi.

Yhteydenotot

Kerättävien henkilötietojen rekisterinpitäjä on Sampo Oyj. Tähän tietosuojaselosteeseen, rekisterinpitoon ja tietojen käsittelyyn sekä omien tietojen tarkastamiseen liittyvät tiedustelut tulee lähettää osoitteeseen:

Sampo Oyj / Lakiasiat
Fabianinkatu 27

Selosteen päivittäminen

Sampo varaa oikeuden päivittää tätä tietosuojaselostetta.